Over
mij
Bij mijn productfoto’s speel ik vaak met licht en zorg ik dat de compositie uitdagend is.
Hierbij probeer ik het onmogelijke mogelijk te maken en tart ik regelmatig de zwaartekracht.

Bij mijn culinaire foto’s is het de uitdaging om het gerecht zo mooi en smakelijk mogelijk in beeld brengen. Ik werk het liefst met de pure/verse producten, zonder allerlei kunstmatige aanpassingen om het gerecht mooier te laten lijken. Je kunt een gerecht ook mooi weergeven door je creativiteit te gebruiken en de juiste belichting toe te passen!
Ik ben al jaren bezig met fotografie en heb me inmiddels gespecialiseerd in product- en culinaire fotografie
Ik fotografeer al vele jaren en heb allerlei soorten fotografie beoefend. Uiteindelijk heb ik besloten me alleen nog maar te focussen op de fotografie die ik leuk vind, zodat ik daar al mijn aandacht aan kan geven. En wat je aandacht geeft groeit!
Ik ben inmiddels gespecialiseerd in product fotografie en culinaire fotografie.
Het zijn 2 heel verschillende soorten fotografie, maar beiden even fantastisch om mee bezig te zijn!
Bij het maken van mijn productfoto’s kan ik mijn creativiteit goed gebruiken. Regelmatig ben ik bezig een complexe setup te bouwen om een heel spannend beeld te creëren.
Ik gebruik het liefst verse ingrediënten bij mijn culinaire- of ook wel foodfotografie. Het gebruik van allerlei kunstmatige stoffen om een gerecht mooier te laten lijken, verafschuw ik. Waarom motorolie gebruiken in plaats van stroop of aardappelpuree met kleurstof als roomijs?
Een gerecht moet nog eetbaar zijn nadat ik klaar ben met het fotograferen ervan!
Ik ben ervan overtuigd dat de juiste beelden bijdragen aan de verkoopresultaten van producten en gerechten.
Om een product of gerecht te kunnen verkopen, zal je de potentiële koper moeten bereiken en vervolgens zijn of haar aandacht vast moeten laten houden. Dit bereik je door het gebruik van het juiste beeldmateriaal op je website of socials.
Een goed beeld zal direct de aandacht trekken. Mensen raken geïnteresseerd en willen meer weten. Er wordt al een bepaalde emotie opgewekt, welke vaak leidt tot koopbereidheid. Dit bereik je met de juiste sfeer en kleur. Het is wetenschappelijk bewezen dat zowel sfeer als kleur de emotie van een kijker beïnvloeden. Het is belangrijk om deze emotie bij de eerste aanblik van het beeld op te wekken.
Hier geldt dus letterlijk: “Je kunt maar 1 keer een eerste indruk maken!”
Ik maak een plaat met gevoel!

IPC-principe
Mijn werkwijze bestaat uit Informeren, Prepareren en Creëren.
Informeren
Wanneer er een product of gerecht gefotografeerd moet worden, verdiep ik me vooraf in het product of gerecht. Denk hierbij aan de herkomst, gebruikte materialen/ingrediënten, functionaliteit, kleurgebruik, smaak en geur, enz. Vervolgens bekijk ik voor wie het product of gerecht bedoeld is en wat de uitstraling op de uiteindelijke foto moet zijn.

Prepareren
Hierna stel ik een moodboard samen om zo de juiste sfeer te creëren in de foto. De sfeer van de foto bepaald de emotie van de kijker. Vervolgens maak ik een lichtplan. Hierbij komt ook soort, kleur en intensiteit van het licht kijken.
Creëren
Tenslotte ga ik aan de slag met de positionering van het product / gerecht in het beeld en met de verdere styling.
Uiteindelijk maak ik de foto’s en verzorg ik de nabewerking.
